2013. január 10., csütörtök

Pergelt cukros,diós süti





 

Hozzávalók a lapokhoz:
10 tojás fehérje
35 dkg porcukor
4 evőkanál liszt
30 dkg darált dió
1 tasak(7 g)szalalkáli.

Krém:
10 tojássárga
 20 dkg porcukor
250 g vaj
2 tasak vaníliás cukor.

Tetejére:
10 dkg cukor
50 g vagdalt dióbél.

A tojásfehérjéket a porcukorral felverjük kemény habnak,óvatosan hozzákeverjük az átszitált lisztet,amihez hozzákevertük a szalalkálit és végül a darált diót.Ebből az adagból négy lapot sütünk.
Én sütőpapírból vágtam 4 db 26x36 cm-es darabokat,egyformán elosztottam a tésztát és kettősével 170 fokon 15 perc alatt készre sütöttem.

Krémhez:10 tojássárgát 20 dkg porcukorral,vaníliás cukorral gőz felett kikeverünk, amíg jól megvastagodik,krémszerű lesz.Kihűlés után a vajjal,habosra keverjük.

Összeállítjuk,a krémet négy részre osztjuk,betöltjük a lapokat,és a tetejét is megkenjük.

Elkészítjük a glazúrt:10 dkg kristálycukrot egy serpenyőbe teszünk és addig karamellízaljuk amíg szép arany színű, és méz sűrűségű lesz, akkor hozzáadjuk a durvára darabolt diót, lazán összekeverjük.Nyújtó deszkára  celofán papírt teszünk,kicsit megolajozzuk és arra kitesszük, kicsit elnyújtjuk, kihűlés után nyújtófával összetörjük és ráhintjük a tészta tetejére.Ettől kap nagyon finom különös ízt.

29 megjegyzés:

  1. Mi az,hogy ,,pergelt,,? Esetleg piritott?Még az idegen szavak szótárában sem találtam rá semmit..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Perkelt cukornak is szokták nevezni. A cukrot meg pörkölöd (perkeled) az edényben. Táj egységek szerint változik az elnevezés vagy a kiejtés.

      Törlés
    2. Drága magyar testvéreim itt az ideje megtanulni székelyül :).

      /Egy igazi székely!
      Köszönöm Rozi!

      Törlés
    3. Nálunk a laskatésztát is "perkelni"szokták :)

      Törlés
  2. Unknown!

    Pergelt-karamellizált, ha elolvasod a receptet, szépen írja, hogy karamellizáljuk a cukrot. Nem tudom miért ez a sütemény neve, én nem akartam változtatni rajta, mifelénk így hívják.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Rozi! Szeretném megkérdezni hogy a krémbe is tettél diót? Úgy tünik a képről. Üdvözlettel.

    VálaszTörlés
  4. Nem,a krémbe nem kell diót tenni.Üdv.

    VálaszTörlés
  5. Csak legyen egy kicsit hűvösebb elkészítem,nagyon-nagyon finom,volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lia! Örülök,hogy elnyerte a tetszéseteket, nagyon hamar van sütni, egyszerre több lapot is lehet,attól függ milyen sütőd van.Aztán várom a véleményed! Puszi.

      Törlés
  6. Tegnap megsütöttem,nagyon-nagyon finom lett.Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lia! Örülök neki, gondolom lesz ismétlés és bekerül a kedvencek közé:)))

      Törlés
  7. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok finomságot készíteni :)

    VálaszTörlés
  8. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok finomságot készíteni :)

    VálaszTörlés
  9. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok ilyen gyönyörű süteményt készíteni :)

    VálaszTörlés
  10. Rozikám, rengeteg finomságot találtan nálad, köszi! Jó egészséget neked, hogy még tudj sok ilyen gyönyörű süteményt készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Judit, örülök neki, gyere máskor is,igyekszek,ha időm és alkalom van rá, készíteni.

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Csak egy kis javítás kellene a receptbe: a GLAZÚR tojásfehérjéből és cukorból készül, ami itt készül az bizony Grillázs ;) Remélem nincs harag

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm az észrevételt,javítom is rögtön, most néztem utána,hogy ebben a receptben, hol van a glazúr,hát bizony rájöttem,hogy elírtam:)))

      Törlés
    2. Drága Rozi!

      Aki ilyen gyönyörűeket és finomakat alkot megengedheti magának, hogy igazi székely módra továbbvigye a székely nyelvtudást is.

      Nem kell senki után alkalmazkodni, csak folytatni tovább azt a nyelvet amit öregapainktól tanultunk.
      Köszönöm Rozi!

      Törlés
    3. Kedves vagy Hugi,nagyon köszönöm.
      Én székelyföldön születtem,a nyelvbeszédem az ízvilágom ide köt,ez maradt ránk őseinktől,nem is szégyellem, sőt büszke vagyok rá.
      A receptjeimmel kapcsolatban,sok jó visszajelzést kapok,aminek nagyon örülök,szívesen fogadom a kritikákat is, de vannak akik értik,mégis sértő megjegyzéseket tesznek,de a mai világban mindenki elmondhatja a véleményét.

      Törlés
  13. Nagyon tetszik, kipróbálom! Szuper az oldalad, gratulálok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Gyöngyike, próbáld ki,nálunk nagy kedvenc, és aki megkóstolta is, jó véleményt mondott, kíváncsian várom a Te véleményed is:)))

      Törlés
  14. Azért arra kíváncsi lennék, hogy férfi látogató van-é, s ők ezt vajon megtudnák-e sütni? Mongyuk rajtam kívül. :-) Hófehérkét kipróbálom, hátha leveszem lábukról női ismerőseimet e süteménnyel. Köszönet a receptért!

    Üdvözlettel:
    Szabó Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor!

      Igen van férfi látogatóm is,kaptam visszajelzéseket,vannak ügyes férfiak akik ügyeskednek a konyhában, tőlem inkább a kelt tésztákról érdeklődtek de nincs kizárva, hogy ezt a süteményt nem tudnák megsütni. A hófehérke is nagyon finom, majd jelezz vissza, hogy sikerült a hódítás az ismerőseid között!

      Törlés
  15. En mar tobb receptet is kiprobaltam es mind nagyon finomak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Unkown!

      Nagyon köszönöm kedves szavaidat:)

      Törlés
  16. Kedves Rozi!

    Azt szeretném kérdezni,hogy ezt lehet azonnal fogyasztani,vagy csak másnap ,mint más szalakális sütit ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek is jó ha áll, a krém is tudjon megdermedni, szeletelni is szebben lehet, ha jól ki van hűtve.

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók