2014. január 19., vasárnap

Almás kígyórétes




                          

Hozzávalók a tésztához:

•500 g finomliszt
•25 g élesztő
•200 ml tej
•100 g vaj
•2 evőkanál cukor
•½ kávéskanál só
•1 tojás
•1 citrom lereszelt héja

Töltelékhez:
•1 kg alma
•1 vaníliás pudingpor
•Fahéj
•ízlés szerint cukor

Hamarabb a tölteléket készítjük el, hogy tudjon kihűlni, amíg a tésztával dolgozunk.
Az almákat meghámozzuk, magházát kiszedjük, majd kisebb darabokra vágjuk.
Egy lábosban ízlés szerinti cukorral 10-15 percig pároljuk, én kevés vizet öntöttem alá, hogy ne kapja oda, nem kell elpárologja az egész levét. A pudingot kevés vízben elkeverjük, és az almához öntjük, ezzel besűrítjük, végül fahéjjal ízesítjük. Hűlni tesszük.

A tésztához 100 ml langyos tejben, egy kávéskanál cukorral felfuttatjuk az élesztőt. A többi hozzávalót dagasztótálba mérjük, hozzáöntjük a megkelt élesztőt és a maradék langyos tejjel rugalmas tésztát, dagasztunk. Meleg helyen lefedve duplájára kelesztjük.
A megkelt tésztát nyújtódeszkára borítjuk, kétfelé vesszük. Lisztezés nélkül, egy-egy téglalapot nyújtunk és fentről lefelé, késsel finoman megjelölve, 3 egyenlő részre osztjuk. Mindkét oldalt a középső harmadig ferdén kb. 2 cm távolságra, bevagdossuk. Középre halmozzuk a tölteléket és visszahajtogatjuk a széleket.



Először a két végét hajtsuk vissza, így sütés közben nem folyik ki a töltelék. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Tetejét felvert tojással lekenjük, még kevés ideig pihentetjük, majd 180 fokra előmelegített sütőben szép arany barnára megsütjük.


Egy másik sütés, amikor az almát megpároltam de nem tettem hozzá pudingport, hanem a kinyújtott tészta közepére, kekszet raktam és arra raktam az almát.



       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók