2014. február 13., csütörtök

Kijevi krémes




Hozzávalók:

40 dkg liszt
15 dkg porcukor
20 dkg vaj vagy rama,margarin
4 tojássárgája
2-3 evőkanál tejföl
 fél csomag sütőpor

Mindezeket összegyúrjuk,3 részre osztjuk,enyhén lisztezett sütőpapíron kinyújtjuk,egyenként  tepsi hátára tesszük és a következő diós habbal megkenjük mind a 3 lapot,így sütjük meg.

Diós hab:

4 tojásfehérjét 15 dkg porcukorral keményre felverjük és 25 dkg darált diót beleforgatunk.

Krém:

2 vaníliás pudingport 6 dl tejjel,felfőzünk,kihűtjük.
25 dkg vajat 25 dkg porcukorral kihabosítunk, hozzáadjuk a kihűlt pudingot, jól kikeverjük, ezzel a krémmel rakjuk össze a lapokat.

Az első képen a tésztát vékonyan megkentem baracklekvárral, arra tettem a diós habot.
Az egyik lapra a hab tetejére vagdalt dióbelet szórtam, így sütöttem meg, hogy mutatósabb legyen, majd olvasztott csokival becsíkoztam.

A második képen 2 tojásfehérje, 2 kanál víz, 14 kanál porcukorral gőz felett kikeverve, olvasztott csokival díszítve.
Másnap szeleteljük.



4 megjegyzés:

  1. GYONYORUEK, ISTEN ALDJA A KET KEZED MUNKAJAT !

    VálaszTörlés
  2. Nagy szeretettel fogadom ha .itt lehetek köszönöm szépen Julika Fenyvesi

    VálaszTörlés
  3. Drága Rozi. Köszönöm ezt az ISTENI receptet! Ez volt az első Kijevi krémesem,már régóta nézegettem, de nem bántam meg ! Nagyon finom süti.! Köszönöm kis családom nevében is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen kedves Marika! Örülök, hogy elkészítetted,jó étvágyat kívánok hozzá! További jó sütögetést!

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók