2014. december 19., péntek

Hajtovány, kalács formájában



Hozzávalók a tésztához:

60 dkg liszt
3 dl tej
2 egész tojás + 1 a lekenéshez
6 dkg vaj vagy margarin
2,5 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
6 g

Töltelékhez: ami van a hűtőben, én most kimondottan a sonka és szalámi darabkákat akartam felhasználni, húsdarálón ledaráltam és keményebb sajtot daráltam hozzá, összevegyítettem és mehet a tésztára.

A szobahőmérsékleten tartott lisztet tálba szitálom, közepébe kis mélyedést készítek, belemorzsolom az élesztőt, a cukrot elkeverem kevés ( kb,1 dl ) langyos tejben és ráöntöm az élesztőre. Összekeverem, hogy egy kis liszt is kerüljön hozzá és hagyom felfutni.
Miután megemelkedett a többi hozzávalóval jól kidagasztom. Letakarva szobahőmérsékleten duplájára kelesztem.
Miután megkelt, lisztezett deszkára teszem, kinyújtom hosszú téglalap alakúra, megkenem olvasztott vajjal vagy margarinnal, rákenem a tölteléket és felcsavarom.

Kivagdalom trapéz alakúra, ízlés szerint tepsibe rakom, lekenem felvert tojással, hagyom legalább húsz percig kelni, 180 fokra előmelegített sütőben szép arany barnára megsütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók