2016. február 23., kedd

Krantz sütemény


 Hozzávalók a lapokhoz:

10 tojás fehérje
250 g cukor
250 g darált dió
4 halmozott evőkanál liszt

Krém:

10 tojás sárga
150 g cukor
300 g vaj
3 vaníliás cukor

Tetejére
100 g cukor
100 g dióbél

A lapokhoz a tojásfehérjét felverjük kemény habnak, fokozatosan adva hozzá a cukrot.
Hozzáadjuk a darált diót és az átszitált lisztet. Összeforgatjuk, és három egyenlő részre osztjuk.
Három egyforma méretű sütőpapírt vágunk, én 26x36 cm-t vágtam, de ha szeretnénk, hogy magasabb legyen a sütemény, akkor vágjuk kisebbre.
Egyformán elosztjuk rajta a tésztát, szépen elsimítjuk, tepsi hátulján, 180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 15 perc alatt megsütjük.
Mikor megsültek, óvatosan lehúzzuk a sütőpapírt, és hűlni tesszük.

A krémhez a tojás sárgákat a cukorral kikeverjük, az edényt vízgőz fölé helyezzük, és addig keverjük, amíg jó krémes, tejföl sűrűségű lesz. Hűlni tesszük.
A vajat a vaníliás cukrokkal kihabosítjuk és a kihűlt krémmel, összekeverjük.

Összeállítjuk: A krémet három részre osztjuk, megkenjük a lapokat, a felsőt is.

100 g kristálycukrot egy serpenyőben, állandó keverés mellett szép világos színűre meg karamellizálunk, vigyázva, hogy ne legyen barna, mert akkor keserű lesz.
Amikor a cukor megkaramellizálódott, hozzáadjuk a darabosra vágott dióbelet, összeforgatjuk, és azonnal kitesszük egy előre elkészített lapítóra, amire vékonyan beolajozott celofánpapírt tettünk. Hagyjuk kihűlni, 5-10 perc, majd éles késsel, vagy nyújtófával felaprítjuk és rászórjuk a tészta tetejére.
Kihűtve szeleteljük.


Ennek a süteménynek a receptjére Itt találtam rá, nagyon mutatós szép süteménynek nézett ki, amikor elkészítettem, jöttem rá, hogy nagyon hasonló a Pergelt cukros-diós sütire , alig van némi eltérés, az íze ugyanolyan finom.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom is lehet.Tényleg nagyon hasonlít a pergeltcukrosra.Kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lia! Biztosan fog tetszeni, ha a másikat szerettétek, lehet a románoknál ez a megnevezése,utána néztem és több süteménynél a karamellizált cukrot, Krantz-nak nevezik.A képen mintha másabb mint ahogy nekem kijött.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Én tortaként készítem,nagyon mutatós lesz a pergelt diós Krantz-cal.

    VálaszTörlés
  4. nagyon finom...csak egy baj van vele...ropke 15-20 perc alatt, kezd a krem folyni szobahomersekleten...miert??? a tojassargajat pasztorizaltam es mertem 65 Celsius fokig hevitettem.. jo is volt, jo vastag, kremes. vajat igaz 350et tettem, mert mi szeretjuk a kremeket. gondoltam, majd a hutoben megkot szepen..ugy is lett, csak kiveve azonnal olvadni kezd, 20 perc utan mar majdnem folyik a lapok kozul..

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm ezt a nagyon finom süteményt, de Én nem tudom ennyifele vágni, mivel a tésztája Nekem elég lapos. Mit rontok el?

    VálaszTörlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók