2016. december 27., kedd

Mimóza szelet



Hozzávalók a lapokhoz:

50 dkg liszt
20 dkg vaj
3 tojássárgája
10 dkg porcukor
Tejföl, szükség szerint
1 sütőpor
Csipet só

Krémhez:

25 dkg vaj
25 dkg porcukor
7,5 dl tej
5 evőkanál liszt
1 citrom

Baracklekvár, porcukor a beszitáláshoz.

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk annyi tejföllel, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.
4 részre osztjuk. Én 26x30 cm-es sütőpapírt vágtam, 2 darabot, (amíg az egyik sült a másikat nyújtottam). Enyhén megliszteztem és a tésztalapokat azon nyújtottam ki, így könnyebben tudtam rátenni a sütőlapra. Előmelegített sütőben 180 fokon szép világosra megsütjük.(8-10 perc)

A krémhez, fél liter tejet felforralunk, a maradék hideg tejjel simára keverjük a lisztet, beleengedjük a forró tejbe és állandóan keverve sűrűre főzzük.
Levesszük a tűzről, belekeverjük a citrom lereszelt héját és az átszűrt levét.
Miután a pép kihűlt, a vajat habosra keverjük a porcukorral, majd kanalanként hozzádolgozzuk a lisztpépet.

Összeállítás: Az alsó lapra rárakjuk a krém felét, szépen elsimítjuk, rátesszük a második lapot, megkenjük baracklekvárral, rátesszük a harmadik lapot, rárakjuk a krém másik felét és befedjük a negyedik lappal. Hideg helyre tesszük, másnap porcukorral beszitáljuk, és tetszés szerint szeleteljük.

Az eredeti recept itt. Mimóza szelet egy kis változtatással.



4 megjegyzés:

  1. A Mimóza szeleted fantasztikus,picit pikáns és az a jó benne. Puha omlós,én narancs lekvárt kaptam a lányomtól,azzal kentem le Nagyon Finom !!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a visszajelzést,finom lehetett a narancs lekvárral, egyszer én is kipróbálom, örülök, hogy tetszett:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Rozi! Megláttam, s megszerettem ezt a sütit! :) Eddig nem sütöttem olyan süteményt, amihez kellett lapokat sütni, de most megpróbáltam! Valami eszméletlen jó, és finom lett! A régóta sütögető tesóm is rögtön elkérte a receptet! A sütőpapíros megoldásért külön hála! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, megtiszteltél a visszajelzéseddel, köszönöm szépen! :)

      Törlés

Print Friendly and PDF

Rendszeres olvasók